2-3.2-3. テンプレートを保存

2019年8月20日火曜日

(少女前線/Girl's frontline)2019年夏イベエンディング曲"Connexion"

※公式Weiboで楽曲が公表されたので記事を更新しました。

 
なんかあったら動画へのリンクが消えますが気にしないでください。
前の内容はこちら

今度は英語

しかも今度はオーケストラまで雇ったようだ。プラハのオーケストラがクレジットされている。金あるな羽中社長
 歌を担当したのはR!N/Gemie氏。以下Twitterのアカウントでのツイート。


歌詞

The layer of dust
is telling the story
Together with pride
lying on the cold ground

Remenber the day you sighed
when the last leaf of the dying tree
falling on the new green.

If I divine your meaning
would you stay here
Instead of
leaving and breaking this connection

Do you see how things change?
You used to be my flame.

Just too faint to stay,
in the darkness and rain
you flee from me
to somewhere I cannot reach
And made a wall,
a hedge between. 

I pray every night
for the tree to blossoms
And day after day
keep breathing the silence

Your know loneliness
has almost devoured me
I'm longing for the thud
wake me up in a sudden.

If I can make it happen
would you come back
and give me the chance
to fix  this connexion.

Do you see How we change?
There is no need to blame
Who can set my heart free
Everything has its trail.

But deep inside
I'm still waiting for you
to be the light
lead me to realize

I tell myself a lie
No way to win the fight
I even never try
Just set the fear high
Holding my pride tight
Until your tears dry
Without you in my life
My sky is never bright

Do you see How things change?
You used to be my flame
Just too faint to stay,
in the darkness and rain

you flee from me
to somewhere I cannot reach
And made a wall,
a hedge between

※繰り返し

海老の和訳

積もった塵が
物語を聞かせてくる
誇りと共に
冷たい地面に横たわりながら

あなたがため息をついた
あの日を思い出す
枯れかけの木に残る最後の葉が
新緑に落ちる時を

もしあなたの考えを見抜けたら
ここに居てくれますか
私を置いていったり、この繋がりを壊したりせずに

何が変わったのかあなたにわかりますか?
あなたは私の光でした

暗闇と雨の中に
ただ留まるには辛すぎます
あなたは私から逃げて
私には届かないどこかに行ってしまった
今は目の前の壁が
私達を隔てている

毎夜私は
あの木が花咲く事を願う。
そして日々
沈黙の中で生き続ける

あなたは知っている
孤独が私をもう食い尽くしたと
待ち望んでいるのは
私を前触れ無く目覚めさせてくれる衝撃

もし私がやり遂げたら
あなたは戻ってきてくれますか
私にこの繋がりを
修復させてくれますか

私達がどう変わったのかわかりますか?
責めるつもりはありません
私の心を解放してくれる人へ
全てが繋がっているから

でも心の底では
私はまだ待ち続けています
あなたは
私がやり遂げるための光明だから


私は自分に嘘をつく
この戦いに勝ち目は無い
挑まない訳には行かない
恐怖が高まっても
自分の全てを強く信じるだけ
あなたの涙が乾くまで
私の世界にあなたはいない
私の空に光は差さない

何が変わったのかあなたにわかりますか?
あなたは私の輝きでした
ただ暗闇と雨の中に
留まるには辛すぎます
あなたは私から離れて
私では届かないどこかに行ってしまった
今は目の前の壁が
私達を隔てている

※繰り返し

おまけ

実質「少女前線コンサート日本公演」だったのでとても良かった(雑な感想)

0 件のコメント:

コメントを投稿